Klik "LIKE" jika suka TUK KIYAI: ISU SEMASA

Klik "IKUT" untuk teman TUK KIYAI

Sembang & Pesanan

http://tokkiyai.freeshoutbox.net/

CERITA/BERITA TERKINI

Skandal Scorpene: Salinan Faks yang Ditakuti Najib Telah pun Tiba...

Perlukah aku guna Google Translate untuk terangkan isi kandungan ini? Mana cai cai Parti Haramjadah yg beriya kata Kes Scorpene x dibicarakan di mahkamah Perancis? Nak aku tepek kat muka korang sekor sekor? Ngan muka pak Menteri sekali aku tepek salinan fax ni!!!

Cicak mengkarung belaan Umno termasuk Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan polis menyerbu pejabat Suara Rakyat Malaysia (Suaram) cuba mencari apa saja bukti bagi menakut-nakutkan NGO tersebut dari meneruskan pembongkaran skandal komisen kapal selam kelas Scorpene yang membabitkan perdana menteri Najib Altantuya. Puas mencari namun nampaknya tiada apa yang dapat menghalang Suaram dari terus membongkar dan mendedahkannya kepada umum.


Tak jumpa!!! Xde apa bende yg boleh digunakan untuk menutup mulut pihak SUARAM. Pastu Umno dan Barisan Nasional (BN) dapat idea baru. Dengan menggunakan Media Lidah Biawak mereka mendakwa bahawa tiada perbicaraan berlangsung di Paris, Perancis seperti yang didakwa Suaram menerusi satu kenyataan yang dibuat bekas pendakwaraya negara itu, Yves Charapenel. Termasuk juga cubaan memburukkan nama SUARAM dengan mengaitkan dengan pelbagai isu isu citaan UMNO-BN..

Nah!!! Hadiah untuk cai cai lembUMNO, barisan cicak mengkarung belaan UMNO-BN, Media Lidah Biawak UMNO-BN juga khas untuk tatapan Menteri Wanita kita selaku Perdana Menteri Malaysia. Y.A.B. Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak.

 Sumber

Buat laporan palsu dirogol bapa. Mengapa?

Sekadar hiasan

[kosmo] KUALA LUMPUR – Seorang gadis tergamak membuat laporan palsu mendakwa dirinya dirogol oleh bapa sendiri gara-gara terlalu marah dengan tindakan orang tuanya itu yang menghalang dia berkawan dengan seorang lelaki.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, remaja berusia 19 tahun itu membuat laporan polis pada 4 Oktober lalu dan mendakwa dia dirogol oleh bapanya ketika berada di dalam bilik di rumahnya di Brickfields pada awal pagi.

“Ibu bapa remaja terbabit sudah tinggal berasingan. Remaja itu dan bapanya yang berusia 46 tahun tinggal di Brickfields manakala ibu gadis itu pula tinggal di Klang,” kata beliau pada sidang akhbar di sini.

Menurut beliau, sebelum ini remaja terbabit tinggal bersama ibunya namun berpindah ke rumah bapanya selepas gadis itu dikatakan kerap keluar bertemu dengan lelaki.

[VIDEO] Najib Tidak dapat Menjawab Soalan Murid Mengenai Najis Mughallazah..Kah kah kah


Bekas IGP Bakal Sertai Pas?

oleh: Sayuti Omar
Jumaat lepas semasa makan tengah hari bersama seorang tokoh politik dia membisikkan kepada saya; "Sayuti ini cerita menggemparkan!" katanya tidak menghabiskan kata-kata menyebabkan saya sedikit terkejut dan terganggu untuk menyenduk sop tulang ke dalam pinggan. "Apa dia?" tanya saya meletak semula sudu ke dalam manguk sop.


Dia menjeling kepada tetamu lain yang duduk sebaris dengan kami. Saya sengaja dia panggil duduk berdepanan dengannya bagi mudah untuk berbicara. "Ini masih belum diketahui sesiapa lagi, tetapi saya mendapat maklumat dari seseorang yang boleh dipercayai," katanya.


Pada masa itu juga tokoh politik itu menceritakan mengenai perihal Datuk Paduka Raja Terengganu yang akan mengumumkan menyertai Pas. Perkara itu sudah pun berlaku beberapa hari lepas. Kalau merujuk kepada maklumat mengenai Datuk Paduka Raja itu, maklumat mengenai bekas Ketua Polis itu juga ada kebenarannya.


Tokoh itu lantas membisikkan kepada saya. "*********"... katanya perlahan. Tetamu lain tidak mendengarnya dan ada yang menjeling anak mata cemburu kepada perbualan saya dengan tokoh berkenaan yang agak eksklusif.


Saya mengangguk-angguk kecil sambil memamah nasi dalam mulut. Ketika itu juga terbayang dalam mata akan wajah bekas ketua polis berkenaan. Entah kenapa segera itu juga saya digodam bimbang sekiranya benar bekas ketua polis yang satu ini benar akan menyertai Pas.


Entah kenapa juga saya rasa ini perkembangan cukup membimbangkan. Tidak seperti biasa kalau ada mana-mana tokoh baik dari Umno maupun pegawai kerajaan ingin menyertai Pas, saya merasa lega dan ia dianggap memberi suntikan semangat kepada Pas. Tetapi yang ini agak berlainan sedikit, hati saya rasa kurang selesa.


Selepas mendapat berita itu saya terus cuba merisik apakah pihak Pas sudah mendapat tahu akan hal ini. Apakah ianya sudah sampai keperingkat dibincangkan dalam mesyuarat Dewan Harian Pas, ataupun ia hanya diketahui orang-orang tertentu sahaja.


Adalah malang sekali kalau penerimaan atau pun rancangan hendak membawa masuk bekas ketua polis ini tidak dibincang selumatnya dalam Dewan Harian Pas. Perkara besar begini elok dibincang secara menghalusi di dalam Pas dan tenguk baik dan buruknya serta kaji apakah tujuan dan maksudnya. Saya bimbang kalau rancangan itu tadi diterima secara mudah ia akan menyusahkan Pas.


Seseorang yang menganggotai pasukan polis sudah dilatih dengan berbagai ilmu dan juga tektik. Mereka diajar ilmu bagaimana hendak memecahkan sesuatu kumpulan atau pun melagakan di antara dua pihak agak bergaduh sesama sendiri. Natijahnya mahu melihat puak atau oragnisasi itu runtuh dan punah.


Dalam hal ini saya bukan prejusi atau busuk hati kalau niat kemasukan itu baik. Tetapi kalau ia adalah agenda dan nawaitu buruk, biarlah rancangan ini gagal. Kalaupun Pas ingin mendapatkan bekas ketua polis itu biarlah selepas selesai pilihan raya. Dan kalau beliau ikhlas dia benar-benar ikhlas untuk sertai Pas biarlah selepas pilihan raya.
Skandal Scorpene: Salinan Faks yang Ditakuti Najib Telah pun Tiba...
Jumaat, Oktober 19, 2012 | Author: Tuk Kiyai
Perlukah aku guna Google Translate untuk terangkan isi kandungan ini? Mana cai cai Parti Haramjadah yg beriya kata Kes Scorpene x dibicarakan di mahkamah Perancis? Nak aku tepek kat muka korang sekor sekor? Ngan muka pak Menteri sekali aku tepek salinan fax ni!!!

Cicak mengkarung belaan Umno termasuk Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan polis menyerbu pejabat Suara Rakyat Malaysia (Suaram) cuba mencari apa saja bukti bagi menakut-nakutkan NGO tersebut dari meneruskan pembongkaran skandal komisen kapal selam kelas Scorpene yang membabitkan perdana menteri Najib Altantuya. Puas mencari namun nampaknya tiada apa yang dapat menghalang Suaram dari terus membongkar dan mendedahkannya kepada umum.


Tak jumpa!!! Xde apa bende yg boleh digunakan untuk menutup mulut pihak SUARAM. Pastu Umno dan Barisan Nasional (BN) dapat idea baru. Dengan menggunakan Media Lidah Biawak mereka mendakwa bahawa tiada perbicaraan berlangsung di Paris, Perancis seperti yang didakwa Suaram menerusi satu kenyataan yang dibuat bekas pendakwaraya negara itu, Yves Charapenel. Termasuk juga cubaan memburukkan nama SUARAM dengan mengaitkan dengan pelbagai isu isu citaan UMNO-BN..

Nah!!! Hadiah untuk cai cai lembUMNO, barisan cicak mengkarung belaan UMNO-BN, Media Lidah Biawak UMNO-BN juga khas untuk tatapan Menteri Wanita kita selaku Perdana Menteri Malaysia. Y.A.B. Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak.

 Sumber
Links to this post
Buat laporan palsu dirogol bapa. Mengapa?
Khamis, Oktober 18, 2012 | Author: Tuk Kiyai
Sekadar hiasan

[kosmo] KUALA LUMPUR – Seorang gadis tergamak membuat laporan palsu mendakwa dirinya dirogol oleh bapa sendiri gara-gara terlalu marah dengan tindakan orang tuanya itu yang menghalang dia berkawan dengan seorang lelaki.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, remaja berusia 19 tahun itu membuat laporan polis pada 4 Oktober lalu dan mendakwa dia dirogol oleh bapanya ketika berada di dalam bilik di rumahnya di Brickfields pada awal pagi.

“Ibu bapa remaja terbabit sudah tinggal berasingan. Remaja itu dan bapanya yang berusia 46 tahun tinggal di Brickfields manakala ibu gadis itu pula tinggal di Klang,” kata beliau pada sidang akhbar di sini.

Menurut beliau, sebelum ini remaja terbabit tinggal bersama ibunya namun berpindah ke rumah bapanya selepas gadis itu dikatakan kerap keluar bertemu dengan lelaki.
Links to this post

Links to this post
Bekas IGP Bakal Sertai Pas?
Selasa, Oktober 16, 2012 | Author: Tuk Kiyai
oleh: Sayuti Omar
Jumaat lepas semasa makan tengah hari bersama seorang tokoh politik dia membisikkan kepada saya; "Sayuti ini cerita menggemparkan!" katanya tidak menghabiskan kata-kata menyebabkan saya sedikit terkejut dan terganggu untuk menyenduk sop tulang ke dalam pinggan. "Apa dia?" tanya saya meletak semula sudu ke dalam manguk sop.


Dia menjeling kepada tetamu lain yang duduk sebaris dengan kami. Saya sengaja dia panggil duduk berdepanan dengannya bagi mudah untuk berbicara. "Ini masih belum diketahui sesiapa lagi, tetapi saya mendapat maklumat dari seseorang yang boleh dipercayai," katanya.


Pada masa itu juga tokoh politik itu menceritakan mengenai perihal Datuk Paduka Raja Terengganu yang akan mengumumkan menyertai Pas. Perkara itu sudah pun berlaku beberapa hari lepas. Kalau merujuk kepada maklumat mengenai Datuk Paduka Raja itu, maklumat mengenai bekas Ketua Polis itu juga ada kebenarannya.


Tokoh itu lantas membisikkan kepada saya. "*********"... katanya perlahan. Tetamu lain tidak mendengarnya dan ada yang menjeling anak mata cemburu kepada perbualan saya dengan tokoh berkenaan yang agak eksklusif.


Saya mengangguk-angguk kecil sambil memamah nasi dalam mulut. Ketika itu juga terbayang dalam mata akan wajah bekas ketua polis berkenaan. Entah kenapa segera itu juga saya digodam bimbang sekiranya benar bekas ketua polis yang satu ini benar akan menyertai Pas.


Entah kenapa juga saya rasa ini perkembangan cukup membimbangkan. Tidak seperti biasa kalau ada mana-mana tokoh baik dari Umno maupun pegawai kerajaan ingin menyertai Pas, saya merasa lega dan ia dianggap memberi suntikan semangat kepada Pas. Tetapi yang ini agak berlainan sedikit, hati saya rasa kurang selesa.


Selepas mendapat berita itu saya terus cuba merisik apakah pihak Pas sudah mendapat tahu akan hal ini. Apakah ianya sudah sampai keperingkat dibincangkan dalam mesyuarat Dewan Harian Pas, ataupun ia hanya diketahui orang-orang tertentu sahaja.


Adalah malang sekali kalau penerimaan atau pun rancangan hendak membawa masuk bekas ketua polis ini tidak dibincang selumatnya dalam Dewan Harian Pas. Perkara besar begini elok dibincang secara menghalusi di dalam Pas dan tenguk baik dan buruknya serta kaji apakah tujuan dan maksudnya. Saya bimbang kalau rancangan itu tadi diterima secara mudah ia akan menyusahkan Pas.


Seseorang yang menganggotai pasukan polis sudah dilatih dengan berbagai ilmu dan juga tektik. Mereka diajar ilmu bagaimana hendak memecahkan sesuatu kumpulan atau pun melagakan di antara dua pihak agak bergaduh sesama sendiri. Natijahnya mahu melihat puak atau oragnisasi itu runtuh dan punah.


Dalam hal ini saya bukan prejusi atau busuk hati kalau niat kemasukan itu baik. Tetapi kalau ia adalah agenda dan nawaitu buruk, biarlah rancangan ini gagal. Kalaupun Pas ingin mendapatkan bekas ketua polis itu biarlah selepas selesai pilihan raya. Dan kalau beliau ikhlas dia benar-benar ikhlas untuk sertai Pas biarlah selepas pilihan raya.
Links to this post