Klik "LIKE" jika suka TUK KIYAI: ISU SEMASA

Klik "IKUT" untuk teman TUK KIYAI

Sembang & Pesanan

http://tokkiyai.freeshoutbox.net/

CERITA/BERITA TERKINI

Pencuri Berhati Mulia, Hantar Pulang Coli dan Seluar Dalam Yang Dicuri...

Label:

(Gambar Hiasan)
Rasanya orang yang buat kerja tu mungkin tinggal di sekitar taman tersebut. Apa tidaknya, pencuri tersebut boleh mengingati rumah yang dimasukinya....


[METRO] KANGAR - Seorang wanita tergamam sebaik melihat seluar dalam dan coli miliknya yang hilang dua minggu lalu, ditinggalkan di atas cermin keretanya yang diletakkan di pinggir jalan sebuah taman perumahan di sini, semalam.


Mangsa berusia 24 tahun yang enggan nama disiarkan berkata, sepasang pakaian dalam itu dilaporkan hilang bersama kamera digital sony DSLR milik majikannya yang disimpan dalam bilik tidur rumahnya pada 8 Jun lalu

"Pagi tadi (semalam) ketika menghidupkan kenderaan untuk ke tempat kerja, saya tergamam selepas mendapati seluar dalam dan coli yang hilang dipulangkan semula pencuri dengan diletakkan di atas cermin depan kereta.

"Saya mengakui ia milik saya yang hilang dan berharap pencuri memulangkan kamera kepunyaan syarikat kerana menyukarkan saya menjalankan tugas harian" katanya yang menafikan menggunakan khidmat bomoh bagi mendapatkan semula barangan terbabit ketika ditemui di rumahnya, di sini.

Menurutnya, dia tidak mengetahui punca sebenar pencuri memulangkan semula barangan terbabit dan tidak bercadang menggunakannya semula.


Wakil ATM Tidak Benarkan Bapa Periksa Tubuh Jenazah Mangsa Buli. Mengapa???

Label:

(Gambar Hiasan)

Mengapa bapa mangsa tidak dibenarkan melihat badan jenazah? Apakah ada sesuatu yang ingin dirahsiakan daripada pengetahuan umum?


[METRO] BALING: “Saya dapati ada kesan lebam di bahagian mata kanan arwah ketika mengucupnya buat kali terakhir. Saya juga meminta untuk memeriksa seluruh badannya, tetapi tidak dibenarkan wakil Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang hadir mengiringi jenazah ketika itu,” kata Mohd Sobri Mohd Sofian, 41, bapa kepada Mohammad Naim Mustaqim, 16, pelajar tingkatan empat Maktab Tentera Diraja (MTD) yang mati dipercayai akibat dibuli dan didera pelajar senior, kelmarin.

Menurutnya, dia terpaksa akur dengan keputusan wakil ATM yang tidak membenarkannya memeriksa badan arwah anaknya itu.


“Mereka kata ikut prosedur tak boleh sebab arwah sudah dikapan dan mereka hanya membenarkan bahagian muka saja dibuka untuk kami menatap wajahnya kali terakhir.


“Saya tidak membantah, tetapi mendapati ada kesan lebam di mata kanan arwah ketika mengucupnya kali terakhir.


“Saya mahu mereka yang bertanggungjawab memukul anak saya dibawa ke muka pengadilan,” katanya ketika ditemui di rumah ibunya di Kampung Lalang, Siong di sini, semalam.


Katanya, dia dan keluarga menerima kejadian itu sebagai takdir, namun kematian Mohammad Naim tetap memerlukan pembelaan bagi memberi teladan kepada orang lain yang mungkin menerima nasib sama pada masa depan. “Arwah adalah anak harapan saya untuk membantu keluarga kami pada masa depan, namun hari ini (semalam) harapan itu hancur berkecai. Sukar bagi saya menerima kejadian itu yang menyebabkan kehilangannya buat selama-lamanya.


“Saya sentiasa impikan satu hari nanti arwah akan pulang ke rumah dengan pakaian seragam seorang pegawai tentera dan berharap dia akan membantu kami dan adik-adik lain untuk berjaya sepertinya,” katanya Harian Metro semalam melaporkan seorang pelajar tingkatan empat MTD meninggal dunia di Pusat Perubatan Angkatan Tentera (PPAT), Kem Sungai Besi di sini, awal pagi kelmarin dipercayai akibat dibuli dan didera pelajar senior.


Mohammad Naim Mustaqim dikatakan pengsan selepas didera kumpulan pelajar senior terbabit antara jam 11.30 pagi kelmarin dan 1.20 pagi semalam di asrama MTD sebelum dikejarkan ke PPAT, namun disahkan meninggal dunia.


Sementara itu, ibu mangsa, Fauziah Abdul Wahab, 45, berkata kali terakhir berjumpa arwah ketika anaknya itu pulang ke rumah sempena cuti sekolah seminggu lalu.

PM Najib Takutkan Kartun Zunar?

Label:


KUALA LUMPUR, 25 Jun: Parti Islam Se-Malaysia (PAS) kasihan melihat Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak yang ketakutan melihat penerbitan kartun-kartun karya kartunis popular Zulkifli Anwar Ulhaque, atau lebih dikenali sebagai Zunar.

Demikian kata Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad dalam satu kenyataannya hari ini.

Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah mengharamkan dan merampas buku kartun 1Funny Malaysia, Perak Darul Kartun dan Isu Dalam Kartun.

Ketua Setiausaha Kementeri Dalam Negeri, Datuk Mahmud Adam berkata, buku yang diharamkan adalah Perak Darul Kartun, Isu Dalam Kartun dan 1 Funny Malaysia.

Syarikat Penerbitan Kinibooks yang juga anak syarikat Malaysiakini yang menerbitkan buku berkenaan berhadapan dengan ancaman hukuman penjara tidak melebihi tiga tahun atau denda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya sekali dibawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

Sebelum ini Zunar juga dilaporkan pernah memohon untuk mendapatkan permit penerbitan Gedung kartun, tetapi pihak KDN menolak.

Pemimpin Umno-BN yang menguasai Kerajaan tidak dapat menerima secara terbuka kritikan, sindiran dan satira yang dikemukakan dalam edisi kartun-kartun ini. Mereka terdesak untuk menafikan pandangan rakyat terhadap kezaliman, penyelewengan dan keangkuhan mereka.

PAS menyokong usaha Zunar dan Malaysiakini dalam memberikan gambaran alternatif kepada rakyat tentang Kerajaan yang selalunya digambarnya dengan imej positif sahaja melalui rangkaian media mereka, kata Idris dalam kenyataannya.

Katanya, rakyat perlu tahu apa yang kerajaan sembunyikan dari mereka.

Zunar yang juga mantan Ketua Pengarang Suara Keadilan diakui ramai pihak sebagai pengkartun yang mempunyai daya kreativiti satira yang luar biasa dan mampu mengoyahkan kedudukan dan imej Najib.

Kes Kapal Selam, Dasar-dasar Najib, Pergaduhan Pemimpin Umno-BN, Kezaliman mereka, rasuah dan sebagainya adalah antara perkara yang tidak mampu dijelaskan oleh Najib tetapi mudah diterjemahkan dalam bentuk kartun oleh Zunar.

Beliau juga antara pengkartun yang berjaya menelanjangkan kebobrokan Mahathir dan Pak Lah serta Menteri-menteri mereka seperti Rafidah, Samy Vellu dan sebagainya sebelum ini dalam bentuk kartun.

Kartun adalah antara karya seni yang menarik, mudah diterima dan difahami oleh pelbagai lapisan rakyat, khususnya golongan muda. Di negara-negara luar, kartun-kartun satira sebegini bebas di diterbit dan disiarkan sama ada dipihak Kerajaan atau pembangkang.

PAS melihat tindakan KDN ini membuktikan bahawa Najib, dan pemimpin Umno-BN cukup terasa dengan penangan kartun Zunar dan kawan-kawannya, kata Idris.

Ruangan kartun Senyum Kambing dalam Utusan serta kartun-kartun lain diakhbar milik Umno-BN pun tak mampu menyaingi apa yang dihasilkan oleh Zunar.

Dan jelas, KDN dipergunakan bagi menyekat pengaruh kartun-kartun satira demi untuk menyelamatkan Imej Najib dan Umno-BN yang kini dianggap sebagai pelawak sahaja, tambah Idris.

Idris berkata, PAS akan terus menyokong usaha Zunar dan rakan-rakan pengkartunnya. PAS berharap agar KDN bersikap terbuka dan realitik serta tidak tunduk pada tekanan pemimpin politik dalam BN dalam bertindak.

-Harakahdaily

Kes Altantuya - Tiga Pegawai SPRM Akan Bertemu P Balasubramaniam Di London Bulan Depan

Label:


KUALA LUMPUR: Tiga pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan berlepas ke London pertengahan bulan depan untuk mengambil keterangan penyiasat persendirian, P Balasubramaniam berhubung kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Pengarah Siasatan SPRM, Mustafar Ali, berkata ketiga-tiga pegawai Bahagian Siasatan suruhanjaya itu akan bertemu Balasubramaniam di lokasi yang dipersetujui kedua-dua pihak.

Kami sudah memaklumkan supaya beliau (Balasubramaniam) menyediakan apa saja yang berkaitan dengan kes itu, termasuk dokumen yang boleh menyokong keterangannya, katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Baru-baru ini, di Dewan Rakyat, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, berkata siasatan SPRM berhubung kes itu menjadi sukar kerana lokasi penyiasat persendirian terbabit tidak diketahui.

Berikutan itu, SPRM mengeluarkan kenyataan sedia memenuhi permintaan Balasubramaniam untuk merakam percaka-pannya mengikut lokasi dipersetujuinya, termasuk luar negara.

Setakat ini, hanya kenyataan Balasubramaniam diperlukan bagi membolehkan SPRM melengkapkan kertas siasatan kes itu.

Sehingga kini, SPRM sudah mendapatkan keterangan daripada adik Perdana Menteri, Datuk Mohamad Nazim Razak dan seorang ahli perniagaan, Deepak Jaikishan berhubung isu akuan bersumpah Balasubramaniam mengenai pembunuhan Altantuya.

Mustafar berkata, kerjasama Balasubramaniam diperlukan bagi membolehkan SPRM melengkapkan siasatan dan menyerahkannya untuk pertimbangan lanjut pejabat Peguam Negara.

BHarian

Tabiat Lelaki Mengintai Anak Dara Mandi Berakhir Apabila Ditangkap Polis

Label:

Kalau dah jadi tabiat, memang susah nak ditinggalkan....Tak kisah la apapun tabiatnya....Kalau dah kena cekup macam si mamat ni, tanggunglah sendiri..... Masuk lokap tak pasal-pasal.... Kepada mereka yang mempunyai anak dara yang duduk kat kampung tu, tengok-tengoklah dinding rumah tu.... Kalau ada tanda-tanda kehadiran si pengintai, sediakan apa yang patut....


[METRO] KUANTAN: Dia sudah beristeri dan mempunyai lima anak, namun kerana nafsu seorang lelaki masih tidak dapat meninggalkan tabiat buruknya mengintai anak dara mandi.

Namun, perbuatan lelaki berusia 44 tahun itu akhirnya terbongkar apabila dia ditahan polis ketika mengendap remaja perempuan berusia 25 tahun mandi di sebuah rumah di Taman Jasmin, di sini, pada 21 Jun lalu, kira-kira jam 7.30 malam.

Semalam, lelaki berkenaan, Eddy Che Din dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini, bagi menghadapi pertuduhan berkenaan dan dia mengaku bersalah.

Majistret Noor Zaihan Mohamad Ali menjatuhkan hukuman denda RM100 ke atas tertuduh atau dipenjara tiga minggu jika gagal membayar denda berkenaan.

Dia dituduh mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 kerana berkelakuan tidak senonoh dengan mengintai gadis berkenaan. Jika sabit kesalahan, dikenakan hukuman denda sehingga RM100.

Terdahulu, tertuduh yang tidak mempunyai pekerjaan tetap mengemukakan rayuan hukuman ke atasnya diringankan memandangkan dia menanggung isteri dan lima anak.

Dalam rayuannya, tertuduh memberitahu mahkamah, dia insaf dan bertaubat serta tidak mengulangi perbuatan tidak senonoh.

Tertuduh memaklumkan itu kesalahan pertama dilakukannya membabitkan perbuatan mengintai.

Namun, Pegawai Pendakwa, Asisten Superintendan T Murugesu mahu mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal sebagai pengajaran kepadanya dan orang awam supaya tidak melakukan perbuatan tidak senonoh

Akhirnya Dia Disahkan “Pelakon” Video Lucah Itu....

Label:


Akhirnya si mamat ni disahkan sebagai pelakon video lucah. Maksudnya si mamat ni seorang penzina??


[MSTAR] JAKARTA:
POLIS Indonesia hari ini secara rasmi mengesahkan bekas penyanyi kumpulan Peterpan, Nazril Irham,29, atau lebih dikenali sebagai Ariel sebagai suspek utama kes video lucah yang dipercayai dilakukannya secara berasingan dengan dua wanita yang juga selebriti negara itu.


Komisioner Jeneral Polis Jakarta, Ito Sumardi ketika mengesahkan perkara tersebut berkata, Ariel kini ditahan di sebuah penjara bagi membolehkan siasatan ke atasnya dilakukan atas tuduhan melakukan hubungan suami isteri tanpa nikah.

Katanya, bukan sahaja Ariel tetapi sesiapa sahaja yang berzina dan perkara itu diketahui umum perlu dihukum.

“Kalau perkara ini tidak diketahui umum, mungkin ia boleh disembunyikan tetapi bila video (lucah) sudah keluar, ia di anggap telah melanggar hukum,” katanya kepada portal detikhot.com hari ini.

Tambah pegawai polis itu lagi selain Ariel, dua wanita yang dikaitkan dengannya iaitu model Luna Maya dan artis Cut Tari akan turut ditahan untuk membantu siasatan. Setakat ini kedua-dua wanita itu hanya akan dipanggil sebagai saksi.

“Luna Maya dan Cut Tari berkemungkinan akan ditahan tetapi bukan untuk menjalani proses hukuman sebaliknya melindungi mereka daripada menerima sebarang ugutan pihak luar kerana ramai yang geram dengan perbuatan mereka itu,” katanya.

Portal hiburan itu melaporkan, Ariel dan dua artis wanita itu akan menjalani ujian forensik hari ini yang akan dilakukan oleh lima pegawai perubatan.

Brigidier Jeneral Polis, Mussaddeq berkata, ketiga-tiga artis itu akan menjalani tiga peringkat pemeriksaan iaitu pemeriksaan pada organ tubuh yang dipanggil anatomi forensik, masalah kepada riwayat tubuh (antropologi forensik) dan pemeriksaan gigi (odontologi forensik).

Bagaimanapun sehingga pukul 9.30 pagi ini (10.30 pagi waktu Malaysia) Luna Maya dan Cut Tari masih belum muncul untuk menjalani pemeriksaan tersebut.

Sementara itu sumber polis berkata, Ariel yang ditahan di penjara sejak semalam dilaporkan kurang sihat kerana tidak biasa berada dalam tahanan.

Keadaan kesihatan Ariel itu tiba-tiba menurun selepas dia dikenal pasti sebagai suspek utama kes tersebut. Dia juga sudah diberikan pakaian sebagai tahanan penjara.

Video lucah melibatkan Ariel dan Luna Maya telah tersebar sejak beberapa bulan lalu dan ia dipercayai turut dijual secara haram di negara ini.

Kerana Tak Tahan Dipukul Suami, Isteri Lari Keluar Rumah Berbogel

Label:

(Gambar Hiasan)

Ni satu lagi jenis suami yang suka bergusti. Kalau bergusti dengan undertaker tak pelah. Baru buku bertemu ruas. Ni bergusti dengan isteri....


Adui, isteri bukannya tempat untuk disepak terajang. Kalau si isteri buat salah, tegurlah dengan cara yang baik. Isteri perlu dilindungi, bukan untuk dijadikan tempat melepaskan geram...


[SHARIAN] KULIM - Isteri beranak satu, berusia 28 tahun yang bekerja di sebuah kilang di Kulim Hi-Tech, dekat sini lari keluar dari rumah dalam keadaan berbogel apabila dikejar dan dipukul suaminya berusia 30-an.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, mangsa dikatakan bertengkar dengan suaminya berkaitan masalah peribadi.

Seorang penduduk yang tidak mahu dikenali dan menyaksikan kejadian itu berkata, pasangan itu dikatakan berkahwin sejak 10 tahun lalu dan sering bergaduh.

Katanya, mangsa sering dipukul dan dicederakan setiap kali pasangan itu bergaduh dan sehingga kini, mangsa dikatakan tidak membuat sebarang laporan polis terhadap penderaan dialaminya kerana bimbang tindakan undang-undang diambil terhadap suaminya.

”Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam kelmarin, mangsa dikatakan bertengkar dengan suaminya dan berlari keluar daripada rumah dalam keadaan bertelanjang bulat selepas dipukul dan ditendang suaminya.

“Mangsa kemudiannya masuk ke rumah untuk memakai baju dan melarikan diri.

"Pasangan ini memang selalu bergaduh. Mangsa pernah memaklumkan kepada jiran berdekatan bahawa dia akan dipukul suaminya setiap kali bergaduh,” katanya.

Mangsa bimbang dengan keselamatannya, melarikan diri ke rumah jiran berdekatan untuk mendapatkan perlindungan, bagaimanapun suaminya tetap mengekori mangsa.

Ketika berada dalam rumah jiran, suami mangsa lafazkan cerai talak satu kepadanya sebelum keluar.

Mangsa yang trauma dengan kejadian itu dinasihatkan jiran mendapatkan pengesahan status perkahwinan dan lafaz cerai yang dibuat suaminya.

”Suami mangsa sebelum ini pernah mendapat rawatan di pusat pemulihan dadah selama dua tahun dan dibebaskan beberapa tahun lalu.

"Suami mangsa tidak mempunyai sebarang pekerjaan dan mungkin ini mendatang tekanan kepadanya," katanya.

Keputusan Muktamad Tukar Tanah Malaysia-Singapura September

Label:

PUTRAJAYA: Malaysia dan Singapura semalam bersetuju bahawa keputusan muktamad mengenai pertukaran tanah melibatkan kedua-dua negara dibuat dalam tempoh tiga bulan dari semalam.


Ini diumumkan dalam satu kenyataan bersama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan rakan sejawatannya dari Singapura, Lee Hsien Loong, selepas satu perbincangan di Pejabat Perdana Menteri di sini semalam.

Pada sidang akhbar bersama selepas itu, Najib berkata bahawa dalam tempoh itu, beliau berharap dapat berkunjung ke Singapura bagi memuktamadkan isu berhubung Perkara-perkara Yang Dipersetujui (POA).

Katanya Lee, telah mengemukakan cadangan yang khusus berhubung tawaran pertukaran tanah untuk dipertimbangkan oleh Malaysia.

"Saya berterima kasih kepada beliau kerana membuat tawaran itu dan saya telah memberitahu beliau mengenai pendirian kita bahawa kita akan menelitinya, dan kami berdua bersetuju bahawa keputusan mengenai pertukaran tanah itu, diselesaikan dalam tempoh tiga bulan dari sekarang," katanya.

Lee tiba semalam untuk lawatan sehari.

Bulan lepas, kedua-dua negara bersetuju supaya stesen kereta api di Tanjung Pagar, Singapura, milik Keretapi Tanah Melayu Berhad, dipindahkan ke Woodlands.

Malaysia dan Singapura bersetuju supaya tanah di Tanjung Pagar itu dimajukan secara bersama.

Kenyataan bersama itu menyebut bahawa Najib dan Lee telah mengadakan satu perbincangan yang berhasil serta mendapat maklumat balas awal berhubung tawaran pertukaran tanah itu. - BERNAMA

Gadis Keluar Melalui Tingkap Rumah Bertemu Lelaki Akhirnya Dicabul 8 Lelaki

Label:

(Gambar Hiasan)

Gatal & mencari nahas
...Itulah perkataan yang boleh ditulis untuk menggambarkan perangai remaja perempuan ini. Apa tidaknya...keluar rumah melalui tingkap rumah semata-mata ingin bertemu "jantan" yang hanya dikenali melalui telefon...Akhirnya dicabul lapan lelaki secara bergilir-gilir....


[HMETRO] KUALA TERENGGANU: Tindakan seorang remaja perempuan keluar rumah melalui pintu sulit iaitu tingkap bilik tidurnya akhirnya menghancurkan masa depannya sendiri apabila dia dirogol lapan lelaki dalam tiga kejadian berasingan antara 9 hingga 18 Jun lalu.

Apa yang menyedihkan, semua lelaki itu hanya dikenali melalui telefon sebelum mereka mengajak gadis terbabit menyelinap melalui tingkap bilik pada waktu malam tanpa disedari semua ahli keluarganya yang menetap di sebuah kampung di Ajil.


Selepas dibawa keluar, mangsa kemudiannya dirogol secara bergilir-gilir hinggakan ada antaranya membabitkan sekumpulan tiga hingga empat lelaki dalam satu-satu masa menyebabkan mangsa yang tidak tahan akibat diperlakukan demikian membuat laporan polis.


Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Risikan/Operasi) Terengganu, Superintendan Mohd Zani Che Din ketika dihubungi mengesahkan mengenai laporan berkenaan, namun enggan mengulas lanjut dan memberitahu siasatan mengenai kes berkenaan masih dijalankan.


“Kami menerima satu laporan di Balai Polis Wakaf Tapai oleh seorang remaja berusia 15 tahun yang mendakwa dirogol dan setakat ini kami dapati dia dirogol lapan individu menyebabkan siasatan mengenai kejadian itu sedang dijalankan,” katanya.


Harian Metro difahamkan, mangsa dibawa seorang lelaki pada 9 Jun lalu selepas dia menyusup keluar melalui tingkap biliknya kira-kira 10.30 malam dan ketika itu, dia dirogol lelaki berkenaan sebelum dua lagi rakan lelaki terbabit turut berbuat demikian.

Cinta Berahi Pelajar Akhirnya Bertukar Tragedi

Label:

Antara tanda akhir zaman dan tanda awal berlakunya kiamat ialah berleluasanya perzinaan dalam masyarakat Islam. Kerana itulah masyarakat Islam akan rosak akhlak dan musnahnya institusi kekeluargaan. Kes di bawah adalah antara buktinya....


[KOSMO] KOTA BHARU - Telah hampir 20 tahun pantai peranginan terkenal di sini ditukar nama kepada Pantai Cahaya Bulan (PCB).


Namun semalam, kenangan terhadap nama lama iaitu Pantai Cinta Berahi kembali segar di kalangan penduduk Kelantan apabila seorang pelajar wanita berusia 17 tahun ditemui mati di sebuah pusat peranginan di pantai itu.

Mangsa yang merupakan pelajar tingkatan lima sebuah sekolah menengah di Pasir Mas dekat sini mati selepas mengalami pendarahan berlebihan akibat keguguran kandungan.

Sebelum menemui ajalnya, mangsa dikatakan menyewa sebuah bilik di pusat peranginan itu dengan alasan untuk 'mencari ketenangan' selepas mendakwa mempunyai masalah peribadi.


Pelajar Habiskan Baki Cuti Sekolah Berasmara di Hotel

Label:

(Gambar Hiasan)

Anak-anak muda Islam kalau sudah berani melakukan zina, minum arak, berjudi, dan bermacam lagi kemungkaran, maka apa yang boleh diharapkan daripada mereka? Mampukan mereka ini membela agama, bangsa, dan negara? Di bangku sekolah lagi maruah diri sudah tergadai....


[HMETRO] GEORGETOWN: Ibu hadir kenduri di kampung, anak pula kenduri di hotel. Itu yang berlaku ke atas seorang pelajar sekolah menengah apabila menghabiskan baki cuti sekolah di bilik hotel sebelum dicekup berkhalwat dengan pasangannya di Butterworth, di sini, awal pagi semalam.

Pelajar itu antara 13 pasangan berusia 18 hingga 30-an yang ditahan atas kesalahan berkhalwat dan berkelakuan kurang sopan di tempat awam di beberapa lokasi berasingan oleh sepasukan pegawai penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP).


Dalam operasi ‘Ops Sayang’ bermula jam 12.30 tengah malam hingga 9 pagi itu, tujuh pasangan ditahan atas kesalahan berkhalwat dan enam pasangan lagi kerana berkelakuan kurang sopan di tempat awam di tepi pantai.


Penolong Ketua Unit Operasi JHEAIPP, Ibrahim Md Jaki berkata, dalam serbuan kira-kira jam 3 pagi, pelajar wanita itu ditemui bersama pasangannya berusia 20-an di dalam bilik hotel di Prai.


Ketika ditahan kedua-dua mereka gagal mengemukakan dokumen pernikahan kepada pegawai penguat kuasa agama.

Beliau berkata, ketika disoal siasat, dia memberi alasan tiada tempat penginapan kerana takut tinggal seorang di rumah disebabkan ibu bapa pulang ke kampung menghadiri majlis perkahwinan saudaranya sebelum keluar bertemu teman lelakinya pada jam 9 malam.


Katanya, pada awalnya mereka sekadar keluar untuk menikmati makan malam tetapi atas alasan lewat dan takut, mereka memberi alasan menginap dan tidur di hotel sebelum pulang semula ke Kulim, Kedah pada keesokannya.


“Begitu juga satu lagi tangkapan membabitkan seorang pelajar institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) berusia 20-an apabila turut ditahan atas kesalahan sama apabila sanggup tidak pulang ke Sungai Petani, Kedah semata-mata untuk bertemu kekasih yang datang dari Perak,” katanya.


“Jarak perjalanan dari Prai ke Sungai Petani hanya mengambil masa kira-kira sejam, namun atas dasar rindu mereka mengambil keputusan menginap di hotel untuk bermadu kasih sebelum ditahan,” katanya ketika ditemui dalam operasi ‘Ops Sayang’ di sini, semalam.

Janda Sembunyi 20 Botol Dadah dalam Coli

Label:

(GambarHiasan)

KUALA TERENGGANU - Dua wanita yang berstatus janda menyembunyikan 20 botol dadah di dalam coli ketika polis membuat serbuan di hadapan tandas awam stesen bas Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT), di sini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) Terengganu, Superintendan Roslan Abdul Wahid berkata, dadah seberat 83 gram bernilai RM28,000 itu dijumpai pada salah seorang daripada wanita itu pada serbuan Khamis lalu, kira-kira jam 6 pagi.


"Kita percaya wanita itu yang juga pengedar dadah berada di situ untuk menunggu pembeli," katanya ketika ditemui di pejabat narkotik IPK di sini, hari ini.


Beliau berkata, seorang daripada wanita itu berumur 43 tahun mempunyai empat orang anak dan cucu, beralamat di Rantau Panjang, Kelantan manakala seorang lagi berumur 30 tahun beranak satu dari Kuala Lumpur.

Roslan berkata, wang RM106 dan mata wang Thailand 1,410 bath turut dirampas daripada wanita itu.


Katanya, hasil siasatan mendapati kedua-dua wanita yang juga rakan baik itu juga menagih dadah jenis pil WY dan mereka direman Mahkamah Majistret Terengganu sehingga Rabu ini untuk siasatan lanjut.

-SinarHarian
(Gambar Hiasan)
Rasanya orang yang buat kerja tu mungkin tinggal di sekitar taman tersebut. Apa tidaknya, pencuri tersebut boleh mengingati rumah yang dimasukinya....


[METRO] KANGAR - Seorang wanita tergamam sebaik melihat seluar dalam dan coli miliknya yang hilang dua minggu lalu, ditinggalkan di atas cermin keretanya yang diletakkan di pinggir jalan sebuah taman perumahan di sini, semalam.


Mangsa berusia 24 tahun yang enggan nama disiarkan berkata, sepasang pakaian dalam itu dilaporkan hilang bersama kamera digital sony DSLR milik majikannya yang disimpan dalam bilik tidur rumahnya pada 8 Jun lalu

"Pagi tadi (semalam) ketika menghidupkan kenderaan untuk ke tempat kerja, saya tergamam selepas mendapati seluar dalam dan coli yang hilang dipulangkan semula pencuri dengan diletakkan di atas cermin depan kereta.

"Saya mengakui ia milik saya yang hilang dan berharap pencuri memulangkan kamera kepunyaan syarikat kerana menyukarkan saya menjalankan tugas harian" katanya yang menafikan menggunakan khidmat bomoh bagi mendapatkan semula barangan terbabit ketika ditemui di rumahnya, di sini.

Menurutnya, dia tidak mengetahui punca sebenar pencuri memulangkan semula barangan terbabit dan tidak bercadang menggunakannya semula.


Links to this post
(Gambar Hiasan)

Mengapa bapa mangsa tidak dibenarkan melihat badan jenazah? Apakah ada sesuatu yang ingin dirahsiakan daripada pengetahuan umum?


[METRO] BALING: “Saya dapati ada kesan lebam di bahagian mata kanan arwah ketika mengucupnya buat kali terakhir. Saya juga meminta untuk memeriksa seluruh badannya, tetapi tidak dibenarkan wakil Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang hadir mengiringi jenazah ketika itu,” kata Mohd Sobri Mohd Sofian, 41, bapa kepada Mohammad Naim Mustaqim, 16, pelajar tingkatan empat Maktab Tentera Diraja (MTD) yang mati dipercayai akibat dibuli dan didera pelajar senior, kelmarin.

Menurutnya, dia terpaksa akur dengan keputusan wakil ATM yang tidak membenarkannya memeriksa badan arwah anaknya itu.


“Mereka kata ikut prosedur tak boleh sebab arwah sudah dikapan dan mereka hanya membenarkan bahagian muka saja dibuka untuk kami menatap wajahnya kali terakhir.


“Saya tidak membantah, tetapi mendapati ada kesan lebam di mata kanan arwah ketika mengucupnya kali terakhir.


“Saya mahu mereka yang bertanggungjawab memukul anak saya dibawa ke muka pengadilan,” katanya ketika ditemui di rumah ibunya di Kampung Lalang, Siong di sini, semalam.


Katanya, dia dan keluarga menerima kejadian itu sebagai takdir, namun kematian Mohammad Naim tetap memerlukan pembelaan bagi memberi teladan kepada orang lain yang mungkin menerima nasib sama pada masa depan. “Arwah adalah anak harapan saya untuk membantu keluarga kami pada masa depan, namun hari ini (semalam) harapan itu hancur berkecai. Sukar bagi saya menerima kejadian itu yang menyebabkan kehilangannya buat selama-lamanya.


“Saya sentiasa impikan satu hari nanti arwah akan pulang ke rumah dengan pakaian seragam seorang pegawai tentera dan berharap dia akan membantu kami dan adik-adik lain untuk berjaya sepertinya,” katanya Harian Metro semalam melaporkan seorang pelajar tingkatan empat MTD meninggal dunia di Pusat Perubatan Angkatan Tentera (PPAT), Kem Sungai Besi di sini, awal pagi kelmarin dipercayai akibat dibuli dan didera pelajar senior.


Mohammad Naim Mustaqim dikatakan pengsan selepas didera kumpulan pelajar senior terbabit antara jam 11.30 pagi kelmarin dan 1.20 pagi semalam di asrama MTD sebelum dikejarkan ke PPAT, namun disahkan meninggal dunia.


Sementara itu, ibu mangsa, Fauziah Abdul Wahab, 45, berkata kali terakhir berjumpa arwah ketika anaknya itu pulang ke rumah sempena cuti sekolah seminggu lalu.

Links to this post
PM Najib Takutkan Kartun Zunar?
Jumaat, Jun 25, 2010 | Author: Tuk Kiyai

KUALA LUMPUR, 25 Jun: Parti Islam Se-Malaysia (PAS) kasihan melihat Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak yang ketakutan melihat penerbitan kartun-kartun karya kartunis popular Zulkifli Anwar Ulhaque, atau lebih dikenali sebagai Zunar.

Demikian kata Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad dalam satu kenyataannya hari ini.

Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah mengharamkan dan merampas buku kartun 1Funny Malaysia, Perak Darul Kartun dan Isu Dalam Kartun.

Ketua Setiausaha Kementeri Dalam Negeri, Datuk Mahmud Adam berkata, buku yang diharamkan adalah Perak Darul Kartun, Isu Dalam Kartun dan 1 Funny Malaysia.

Syarikat Penerbitan Kinibooks yang juga anak syarikat Malaysiakini yang menerbitkan buku berkenaan berhadapan dengan ancaman hukuman penjara tidak melebihi tiga tahun atau denda tidak melebihi RM20,000 atau kedua-duanya sekali dibawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984.

Sebelum ini Zunar juga dilaporkan pernah memohon untuk mendapatkan permit penerbitan Gedung kartun, tetapi pihak KDN menolak.

Pemimpin Umno-BN yang menguasai Kerajaan tidak dapat menerima secara terbuka kritikan, sindiran dan satira yang dikemukakan dalam edisi kartun-kartun ini. Mereka terdesak untuk menafikan pandangan rakyat terhadap kezaliman, penyelewengan dan keangkuhan mereka.

PAS menyokong usaha Zunar dan Malaysiakini dalam memberikan gambaran alternatif kepada rakyat tentang Kerajaan yang selalunya digambarnya dengan imej positif sahaja melalui rangkaian media mereka, kata Idris dalam kenyataannya.

Katanya, rakyat perlu tahu apa yang kerajaan sembunyikan dari mereka.

Zunar yang juga mantan Ketua Pengarang Suara Keadilan diakui ramai pihak sebagai pengkartun yang mempunyai daya kreativiti satira yang luar biasa dan mampu mengoyahkan kedudukan dan imej Najib.

Kes Kapal Selam, Dasar-dasar Najib, Pergaduhan Pemimpin Umno-BN, Kezaliman mereka, rasuah dan sebagainya adalah antara perkara yang tidak mampu dijelaskan oleh Najib tetapi mudah diterjemahkan dalam bentuk kartun oleh Zunar.

Beliau juga antara pengkartun yang berjaya menelanjangkan kebobrokan Mahathir dan Pak Lah serta Menteri-menteri mereka seperti Rafidah, Samy Vellu dan sebagainya sebelum ini dalam bentuk kartun.

Kartun adalah antara karya seni yang menarik, mudah diterima dan difahami oleh pelbagai lapisan rakyat, khususnya golongan muda. Di negara-negara luar, kartun-kartun satira sebegini bebas di diterbit dan disiarkan sama ada dipihak Kerajaan atau pembangkang.

PAS melihat tindakan KDN ini membuktikan bahawa Najib, dan pemimpin Umno-BN cukup terasa dengan penangan kartun Zunar dan kawan-kawannya, kata Idris.

Ruangan kartun Senyum Kambing dalam Utusan serta kartun-kartun lain diakhbar milik Umno-BN pun tak mampu menyaingi apa yang dihasilkan oleh Zunar.

Dan jelas, KDN dipergunakan bagi menyekat pengaruh kartun-kartun satira demi untuk menyelamatkan Imej Najib dan Umno-BN yang kini dianggap sebagai pelawak sahaja, tambah Idris.

Idris berkata, PAS akan terus menyokong usaha Zunar dan rakan-rakan pengkartunnya. PAS berharap agar KDN bersikap terbuka dan realitik serta tidak tunduk pada tekanan pemimpin politik dalam BN dalam bertindak.

-Harakahdaily
Links to this post

KUALA LUMPUR: Tiga pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan berlepas ke London pertengahan bulan depan untuk mengambil keterangan penyiasat persendirian, P Balasubramaniam berhubung kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Pengarah Siasatan SPRM, Mustafar Ali, berkata ketiga-tiga pegawai Bahagian Siasatan suruhanjaya itu akan bertemu Balasubramaniam di lokasi yang dipersetujui kedua-dua pihak.

Kami sudah memaklumkan supaya beliau (Balasubramaniam) menyediakan apa saja yang berkaitan dengan kes itu, termasuk dokumen yang boleh menyokong keterangannya, katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Baru-baru ini, di Dewan Rakyat, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz, berkata siasatan SPRM berhubung kes itu menjadi sukar kerana lokasi penyiasat persendirian terbabit tidak diketahui.

Berikutan itu, SPRM mengeluarkan kenyataan sedia memenuhi permintaan Balasubramaniam untuk merakam percaka-pannya mengikut lokasi dipersetujuinya, termasuk luar negara.

Setakat ini, hanya kenyataan Balasubramaniam diperlukan bagi membolehkan SPRM melengkapkan kertas siasatan kes itu.

Sehingga kini, SPRM sudah mendapatkan keterangan daripada adik Perdana Menteri, Datuk Mohamad Nazim Razak dan seorang ahli perniagaan, Deepak Jaikishan berhubung isu akuan bersumpah Balasubramaniam mengenai pembunuhan Altantuya.

Mustafar berkata, kerjasama Balasubramaniam diperlukan bagi membolehkan SPRM melengkapkan siasatan dan menyerahkannya untuk pertimbangan lanjut pejabat Peguam Negara.

BHarian
Links to this post
Kalau dah jadi tabiat, memang susah nak ditinggalkan....Tak kisah la apapun tabiatnya....Kalau dah kena cekup macam si mamat ni, tanggunglah sendiri..... Masuk lokap tak pasal-pasal.... Kepada mereka yang mempunyai anak dara yang duduk kat kampung tu, tengok-tengoklah dinding rumah tu.... Kalau ada tanda-tanda kehadiran si pengintai, sediakan apa yang patut....


[METRO] KUANTAN: Dia sudah beristeri dan mempunyai lima anak, namun kerana nafsu seorang lelaki masih tidak dapat meninggalkan tabiat buruknya mengintai anak dara mandi.

Namun, perbuatan lelaki berusia 44 tahun itu akhirnya terbongkar apabila dia ditahan polis ketika mengendap remaja perempuan berusia 25 tahun mandi di sebuah rumah di Taman Jasmin, di sini, pada 21 Jun lalu, kira-kira jam 7.30 malam.

Semalam, lelaki berkenaan, Eddy Che Din dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini, bagi menghadapi pertuduhan berkenaan dan dia mengaku bersalah.

Majistret Noor Zaihan Mohamad Ali menjatuhkan hukuman denda RM100 ke atas tertuduh atau dipenjara tiga minggu jika gagal membayar denda berkenaan.

Dia dituduh mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955 kerana berkelakuan tidak senonoh dengan mengintai gadis berkenaan. Jika sabit kesalahan, dikenakan hukuman denda sehingga RM100.

Terdahulu, tertuduh yang tidak mempunyai pekerjaan tetap mengemukakan rayuan hukuman ke atasnya diringankan memandangkan dia menanggung isteri dan lima anak.

Dalam rayuannya, tertuduh memberitahu mahkamah, dia insaf dan bertaubat serta tidak mengulangi perbuatan tidak senonoh.

Tertuduh memaklumkan itu kesalahan pertama dilakukannya membabitkan perbuatan mengintai.

Namun, Pegawai Pendakwa, Asisten Superintendan T Murugesu mahu mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal sebagai pengajaran kepadanya dan orang awam supaya tidak melakukan perbuatan tidak senonoh
Links to this post
Akhirnya Dia Disahkan “Pelakon” Video Lucah Itu....
Rabu, Jun 23, 2010 | Author: Tuk Kiyai

Akhirnya si mamat ni disahkan sebagai pelakon video lucah. Maksudnya si mamat ni seorang penzina??


[MSTAR] JAKARTA:
POLIS Indonesia hari ini secara rasmi mengesahkan bekas penyanyi kumpulan Peterpan, Nazril Irham,29, atau lebih dikenali sebagai Ariel sebagai suspek utama kes video lucah yang dipercayai dilakukannya secara berasingan dengan dua wanita yang juga selebriti negara itu.


Komisioner Jeneral Polis Jakarta, Ito Sumardi ketika mengesahkan perkara tersebut berkata, Ariel kini ditahan di sebuah penjara bagi membolehkan siasatan ke atasnya dilakukan atas tuduhan melakukan hubungan suami isteri tanpa nikah.

Katanya, bukan sahaja Ariel tetapi sesiapa sahaja yang berzina dan perkara itu diketahui umum perlu dihukum.

“Kalau perkara ini tidak diketahui umum, mungkin ia boleh disembunyikan tetapi bila video (lucah) sudah keluar, ia di anggap telah melanggar hukum,” katanya kepada portal detikhot.com hari ini.

Tambah pegawai polis itu lagi selain Ariel, dua wanita yang dikaitkan dengannya iaitu model Luna Maya dan artis Cut Tari akan turut ditahan untuk membantu siasatan. Setakat ini kedua-dua wanita itu hanya akan dipanggil sebagai saksi.

“Luna Maya dan Cut Tari berkemungkinan akan ditahan tetapi bukan untuk menjalani proses hukuman sebaliknya melindungi mereka daripada menerima sebarang ugutan pihak luar kerana ramai yang geram dengan perbuatan mereka itu,” katanya.

Portal hiburan itu melaporkan, Ariel dan dua artis wanita itu akan menjalani ujian forensik hari ini yang akan dilakukan oleh lima pegawai perubatan.

Brigidier Jeneral Polis, Mussaddeq berkata, ketiga-tiga artis itu akan menjalani tiga peringkat pemeriksaan iaitu pemeriksaan pada organ tubuh yang dipanggil anatomi forensik, masalah kepada riwayat tubuh (antropologi forensik) dan pemeriksaan gigi (odontologi forensik).

Bagaimanapun sehingga pukul 9.30 pagi ini (10.30 pagi waktu Malaysia) Luna Maya dan Cut Tari masih belum muncul untuk menjalani pemeriksaan tersebut.

Sementara itu sumber polis berkata, Ariel yang ditahan di penjara sejak semalam dilaporkan kurang sihat kerana tidak biasa berada dalam tahanan.

Keadaan kesihatan Ariel itu tiba-tiba menurun selepas dia dikenal pasti sebagai suspek utama kes tersebut. Dia juga sudah diberikan pakaian sebagai tahanan penjara.

Video lucah melibatkan Ariel dan Luna Maya telah tersebar sejak beberapa bulan lalu dan ia dipercayai turut dijual secara haram di negara ini.

Links to this post
(Gambar Hiasan)

Ni satu lagi jenis suami yang suka bergusti. Kalau bergusti dengan undertaker tak pelah. Baru buku bertemu ruas. Ni bergusti dengan isteri....


Adui, isteri bukannya tempat untuk disepak terajang. Kalau si isteri buat salah, tegurlah dengan cara yang baik. Isteri perlu dilindungi, bukan untuk dijadikan tempat melepaskan geram...


[SHARIAN] KULIM - Isteri beranak satu, berusia 28 tahun yang bekerja di sebuah kilang di Kulim Hi-Tech, dekat sini lari keluar dari rumah dalam keadaan berbogel apabila dikejar dan dipukul suaminya berusia 30-an.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, mangsa dikatakan bertengkar dengan suaminya berkaitan masalah peribadi.

Seorang penduduk yang tidak mahu dikenali dan menyaksikan kejadian itu berkata, pasangan itu dikatakan berkahwin sejak 10 tahun lalu dan sering bergaduh.

Katanya, mangsa sering dipukul dan dicederakan setiap kali pasangan itu bergaduh dan sehingga kini, mangsa dikatakan tidak membuat sebarang laporan polis terhadap penderaan dialaminya kerana bimbang tindakan undang-undang diambil terhadap suaminya.

”Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam kelmarin, mangsa dikatakan bertengkar dengan suaminya dan berlari keluar daripada rumah dalam keadaan bertelanjang bulat selepas dipukul dan ditendang suaminya.

“Mangsa kemudiannya masuk ke rumah untuk memakai baju dan melarikan diri.

"Pasangan ini memang selalu bergaduh. Mangsa pernah memaklumkan kepada jiran berdekatan bahawa dia akan dipukul suaminya setiap kali bergaduh,” katanya.

Mangsa bimbang dengan keselamatannya, melarikan diri ke rumah jiran berdekatan untuk mendapatkan perlindungan, bagaimanapun suaminya tetap mengekori mangsa.

Ketika berada dalam rumah jiran, suami mangsa lafazkan cerai talak satu kepadanya sebelum keluar.

Mangsa yang trauma dengan kejadian itu dinasihatkan jiran mendapatkan pengesahan status perkahwinan dan lafaz cerai yang dibuat suaminya.

”Suami mangsa sebelum ini pernah mendapat rawatan di pusat pemulihan dadah selama dua tahun dan dibebaskan beberapa tahun lalu.

"Suami mangsa tidak mempunyai sebarang pekerjaan dan mungkin ini mendatang tekanan kepadanya," katanya.
Links to this post
Keputusan Muktamad Tukar Tanah Malaysia-Singapura September
Rabu, Jun 23, 2010 | Author: Tuk Kiyai
PUTRAJAYA: Malaysia dan Singapura semalam bersetuju bahawa keputusan muktamad mengenai pertukaran tanah melibatkan kedua-dua negara dibuat dalam tempoh tiga bulan dari semalam.


Ini diumumkan dalam satu kenyataan bersama Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan rakan sejawatannya dari Singapura, Lee Hsien Loong, selepas satu perbincangan di Pejabat Perdana Menteri di sini semalam.

Pada sidang akhbar bersama selepas itu, Najib berkata bahawa dalam tempoh itu, beliau berharap dapat berkunjung ke Singapura bagi memuktamadkan isu berhubung Perkara-perkara Yang Dipersetujui (POA).

Katanya Lee, telah mengemukakan cadangan yang khusus berhubung tawaran pertukaran tanah untuk dipertimbangkan oleh Malaysia.

"Saya berterima kasih kepada beliau kerana membuat tawaran itu dan saya telah memberitahu beliau mengenai pendirian kita bahawa kita akan menelitinya, dan kami berdua bersetuju bahawa keputusan mengenai pertukaran tanah itu, diselesaikan dalam tempoh tiga bulan dari sekarang," katanya.

Lee tiba semalam untuk lawatan sehari.

Bulan lepas, kedua-dua negara bersetuju supaya stesen kereta api di Tanjung Pagar, Singapura, milik Keretapi Tanah Melayu Berhad, dipindahkan ke Woodlands.

Malaysia dan Singapura bersetuju supaya tanah di Tanjung Pagar itu dimajukan secara bersama.

Kenyataan bersama itu menyebut bahawa Najib dan Lee telah mengadakan satu perbincangan yang berhasil serta mendapat maklumat balas awal berhubung tawaran pertukaran tanah itu. - BERNAMA

Links to this post
(Gambar Hiasan)

Gatal & mencari nahas
...Itulah perkataan yang boleh ditulis untuk menggambarkan perangai remaja perempuan ini. Apa tidaknya...keluar rumah melalui tingkap rumah semata-mata ingin bertemu "jantan" yang hanya dikenali melalui telefon...Akhirnya dicabul lapan lelaki secara bergilir-gilir....


[HMETRO] KUALA TERENGGANU: Tindakan seorang remaja perempuan keluar rumah melalui pintu sulit iaitu tingkap bilik tidurnya akhirnya menghancurkan masa depannya sendiri apabila dia dirogol lapan lelaki dalam tiga kejadian berasingan antara 9 hingga 18 Jun lalu.

Apa yang menyedihkan, semua lelaki itu hanya dikenali melalui telefon sebelum mereka mengajak gadis terbabit menyelinap melalui tingkap bilik pada waktu malam tanpa disedari semua ahli keluarganya yang menetap di sebuah kampung di Ajil.


Selepas dibawa keluar, mangsa kemudiannya dirogol secara bergilir-gilir hinggakan ada antaranya membabitkan sekumpulan tiga hingga empat lelaki dalam satu-satu masa menyebabkan mangsa yang tidak tahan akibat diperlakukan demikian membuat laporan polis.


Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Risikan/Operasi) Terengganu, Superintendan Mohd Zani Che Din ketika dihubungi mengesahkan mengenai laporan berkenaan, namun enggan mengulas lanjut dan memberitahu siasatan mengenai kes berkenaan masih dijalankan.


“Kami menerima satu laporan di Balai Polis Wakaf Tapai oleh seorang remaja berusia 15 tahun yang mendakwa dirogol dan setakat ini kami dapati dia dirogol lapan individu menyebabkan siasatan mengenai kejadian itu sedang dijalankan,” katanya.


Harian Metro difahamkan, mangsa dibawa seorang lelaki pada 9 Jun lalu selepas dia menyusup keluar melalui tingkap biliknya kira-kira 10.30 malam dan ketika itu, dia dirogol lelaki berkenaan sebelum dua lagi rakan lelaki terbabit turut berbuat demikian.

Links to this post
Cinta Berahi Pelajar Akhirnya Bertukar Tragedi
Selasa, Jun 22, 2010 | Author: Tuk Kiyai
Antara tanda akhir zaman dan tanda awal berlakunya kiamat ialah berleluasanya perzinaan dalam masyarakat Islam. Kerana itulah masyarakat Islam akan rosak akhlak dan musnahnya institusi kekeluargaan. Kes di bawah adalah antara buktinya....


[KOSMO] KOTA BHARU - Telah hampir 20 tahun pantai peranginan terkenal di sini ditukar nama kepada Pantai Cahaya Bulan (PCB).


Namun semalam, kenangan terhadap nama lama iaitu Pantai Cinta Berahi kembali segar di kalangan penduduk Kelantan apabila seorang pelajar wanita berusia 17 tahun ditemui mati di sebuah pusat peranginan di pantai itu.

Mangsa yang merupakan pelajar tingkatan lima sebuah sekolah menengah di Pasir Mas dekat sini mati selepas mengalami pendarahan berlebihan akibat keguguran kandungan.

Sebelum menemui ajalnya, mangsa dikatakan menyewa sebuah bilik di pusat peranginan itu dengan alasan untuk 'mencari ketenangan' selepas mendakwa mempunyai masalah peribadi.


Links to this post
Pelajar Habiskan Baki Cuti Sekolah Berasmara di Hotel
Isnin, Jun 21, 2010 | Author: Tuk Kiyai
(Gambar Hiasan)

Anak-anak muda Islam kalau sudah berani melakukan zina, minum arak, berjudi, dan bermacam lagi kemungkaran, maka apa yang boleh diharapkan daripada mereka? Mampukan mereka ini membela agama, bangsa, dan negara? Di bangku sekolah lagi maruah diri sudah tergadai....


[HMETRO] GEORGETOWN: Ibu hadir kenduri di kampung, anak pula kenduri di hotel. Itu yang berlaku ke atas seorang pelajar sekolah menengah apabila menghabiskan baki cuti sekolah di bilik hotel sebelum dicekup berkhalwat dengan pasangannya di Butterworth, di sini, awal pagi semalam.

Pelajar itu antara 13 pasangan berusia 18 hingga 30-an yang ditahan atas kesalahan berkhalwat dan berkelakuan kurang sopan di tempat awam di beberapa lokasi berasingan oleh sepasukan pegawai penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP).


Dalam operasi ‘Ops Sayang’ bermula jam 12.30 tengah malam hingga 9 pagi itu, tujuh pasangan ditahan atas kesalahan berkhalwat dan enam pasangan lagi kerana berkelakuan kurang sopan di tempat awam di tepi pantai.


Penolong Ketua Unit Operasi JHEAIPP, Ibrahim Md Jaki berkata, dalam serbuan kira-kira jam 3 pagi, pelajar wanita itu ditemui bersama pasangannya berusia 20-an di dalam bilik hotel di Prai.


Ketika ditahan kedua-dua mereka gagal mengemukakan dokumen pernikahan kepada pegawai penguat kuasa agama.

Beliau berkata, ketika disoal siasat, dia memberi alasan tiada tempat penginapan kerana takut tinggal seorang di rumah disebabkan ibu bapa pulang ke kampung menghadiri majlis perkahwinan saudaranya sebelum keluar bertemu teman lelakinya pada jam 9 malam.


Katanya, pada awalnya mereka sekadar keluar untuk menikmati makan malam tetapi atas alasan lewat dan takut, mereka memberi alasan menginap dan tidur di hotel sebelum pulang semula ke Kulim, Kedah pada keesokannya.


“Begitu juga satu lagi tangkapan membabitkan seorang pelajar institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) berusia 20-an apabila turut ditahan atas kesalahan sama apabila sanggup tidak pulang ke Sungai Petani, Kedah semata-mata untuk bertemu kekasih yang datang dari Perak,” katanya.


“Jarak perjalanan dari Prai ke Sungai Petani hanya mengambil masa kira-kira sejam, namun atas dasar rindu mereka mengambil keputusan menginap di hotel untuk bermadu kasih sebelum ditahan,” katanya ketika ditemui dalam operasi ‘Ops Sayang’ di sini, semalam.

Links to this post
Janda Sembunyi 20 Botol Dadah dalam Coli
Ahad, Jun 20, 2010 | Author: Tuk Kiyai
(GambarHiasan)

KUALA TERENGGANU - Dua wanita yang berstatus janda menyembunyikan 20 botol dadah di dalam coli ketika polis membuat serbuan di hadapan tandas awam stesen bas Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT), di sini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) Terengganu, Superintendan Roslan Abdul Wahid berkata, dadah seberat 83 gram bernilai RM28,000 itu dijumpai pada salah seorang daripada wanita itu pada serbuan Khamis lalu, kira-kira jam 6 pagi.


"Kita percaya wanita itu yang juga pengedar dadah berada di situ untuk menunggu pembeli," katanya ketika ditemui di pejabat narkotik IPK di sini, hari ini.


Beliau berkata, seorang daripada wanita itu berumur 43 tahun mempunyai empat orang anak dan cucu, beralamat di Rantau Panjang, Kelantan manakala seorang lagi berumur 30 tahun beranak satu dari Kuala Lumpur.

Roslan berkata, wang RM106 dan mata wang Thailand 1,410 bath turut dirampas daripada wanita itu.


Katanya, hasil siasatan mendapati kedua-dua wanita yang juga rakan baik itu juga menagih dadah jenis pil WY dan mereka direman Mahkamah Majistret Terengganu sehingga Rabu ini untuk siasatan lanjut.

-SinarHarian
Links to this post