Klik "LIKE" jika suka TUK KIYAI: ISU SEMASA

Klik "IKUT" untuk teman TUK KIYAI

Sembang & Pesanan

http://tokkiyai.freeshoutbox.net/

CERITA/BERITA TERKINI

Pelajar Berzina di Tempat Terbuka. Apa Nak Jadi?

Label:



Astaghfirullahal 'azim.....Apa dah nak jadi dengan remaja Islam sekarang?

Keruntuhan akhlak remaja Islam sekarang dilihat semakin ketara. Itulah akibatnya jika hukum Islam diketepikan dan mengagung-agungkan hukum ciptaan manusia. Ajaran Islam semakin jauh dalam kehidupan keluarga.

Nampaknya sistem pendidikan di Malaysia tidak berkesan untuk mendidik akhlak sesetengah pelajar di Malaysia ini sehingga ada yang bertindak melampaui batas. Apa tidaknya, berani berzina di tempat terbuka.
Difahamkan adegan pelajar itu diambil secara sembunyi oleh penghuni di kawasan tersebut.

Apabila zina berleluasa, maka tunggulah bala daripada Allah...

Sama-samalah kita menjaga anak dan keluarga kita. Didiklah mereka dengan ilmu-ilmu agama. Dirikanlah solat kerana solat adalah benteng mencegah maksiat...

Sumber gambar terpampang kat gambar tu.

Comments (4)

takkan nak tunggu bala Allah je kot, apa pendekatan dan langkah yg kita nak buat, takkan nak biarkan je, org dah banyak sangat dok pikir hal politik, takdan dah nak pikir hal masalah anak2 dan bebudak2 ni lagi, tu yg jadi liar tu, buat je undang2, perketatkan apa yg patut, takkan itu pun tak reti, jap g mulalah nak tuding sana tuding sini, dalam isu ini mailah sepakat membanterasnya, jgn hanya bagi ceramah politik je, bagilah ceramah kerohanian sikit..

inilah masyarakat...asyik salahkan pendidikan. makbapak buat apa? takkan tau beranak jer. pandai2 ler didik anak sendiri!

subhanallah...semoga anak2 dijaukan daripada perkara yang terlalu dasyat ini...Ya Allah hanya kpdMu kami berlindung...jadikanlah negara kami negara yang berlandaskan hukum Islam..doa2 daripada kami yang cintakan Islam, InsyaAllah akan diperkenankan olehMu sedikit masa nanti...kami hanya berdoa kerana itulah yang mampu bagi diri kami yang selayaknya adalah hamba kpdMu...hanya engkau yang Mengetahui mengenai negara kami yang tinggal sisa yang amat sedikit keIslamannya ini...Takbirrrr!

Astagfirullahhalazim....Ya Allah ya tuhan ku sedih dan pedih hati tgk keadaan ini terjadi...lindungilah anakku Ya Allah dari pekara2 sebegini...mintak share....

Pelajar Berzina di Tempat Terbuka. Apa Nak Jadi?
Jumaat, Oktober 08, 2010 | Author: Tuk Kiyai


Astaghfirullahal 'azim.....Apa dah nak jadi dengan remaja Islam sekarang?

Keruntuhan akhlak remaja Islam sekarang dilihat semakin ketara. Itulah akibatnya jika hukum Islam diketepikan dan mengagung-agungkan hukum ciptaan manusia. Ajaran Islam semakin jauh dalam kehidupan keluarga.

Nampaknya sistem pendidikan di Malaysia tidak berkesan untuk mendidik akhlak sesetengah pelajar di Malaysia ini sehingga ada yang bertindak melampaui batas. Apa tidaknya, berani berzina di tempat terbuka.
Difahamkan adegan pelajar itu diambil secara sembunyi oleh penghuni di kawasan tersebut.

Apabila zina berleluasa, maka tunggulah bala daripada Allah...

Sama-samalah kita menjaga anak dan keluarga kita. Didiklah mereka dengan ilmu-ilmu agama. Dirikanlah solat kerana solat adalah benteng mencegah maksiat...

Sumber gambar terpampang kat gambar tu.
|
This entry was posted on Jumaat, Oktober 08, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 komen:

On 8 Oktober 2010 4:28 PTG , Tanpa Nama berkata...

takkan nak tunggu bala Allah je kot, apa pendekatan dan langkah yg kita nak buat, takkan nak biarkan je, org dah banyak sangat dok pikir hal politik, takdan dah nak pikir hal masalah anak2 dan bebudak2 ni lagi, tu yg jadi liar tu, buat je undang2, perketatkan apa yg patut, takkan itu pun tak reti, jap g mulalah nak tuding sana tuding sini, dalam isu ini mailah sepakat membanterasnya, jgn hanya bagi ceramah politik je, bagilah ceramah kerohanian sikit..

 
On 8 Oktober 2010 4:42 PTG , mak_ngoh_selamoh berkata...

inilah masyarakat...asyik salahkan pendidikan. makbapak buat apa? takkan tau beranak jer. pandai2 ler didik anak sendiri!

 
On 8 Oktober 2010 4:59 PTG , pokku(putrajaya) berkata...

subhanallah...semoga anak2 dijaukan daripada perkara yang terlalu dasyat ini...Ya Allah hanya kpdMu kami berlindung...jadikanlah negara kami negara yang berlandaskan hukum Islam..doa2 daripada kami yang cintakan Islam, InsyaAllah akan diperkenankan olehMu sedikit masa nanti...kami hanya berdoa kerana itulah yang mampu bagi diri kami yang selayaknya adalah hamba kpdMu...hanya engkau yang Mengetahui mengenai negara kami yang tinggal sisa yang amat sedikit keIslamannya ini...Takbirrrr!

 
On 15 Ogos 2011 2:54 PTG , Mama Tun Nur Safiya berkata...

Astagfirullahhalazim....Ya Allah ya tuhan ku sedih dan pedih hati tgk keadaan ini terjadi...lindungilah anakku Ya Allah dari pekara2 sebegini...mintak share....