Klik "LIKE" jika suka TUK KIYAI: ISU SEMASA

Klik "IKUT" untuk teman TUK KIYAI

Sembang & Pesanan

http://tokkiyai.freeshoutbox.net/

CERITA/BERITA TERKINI

Lelaki ini cabar Nik Aziz, Hadi sumpah laknat

Label:

Apabila kita melakukan sumpah laknat, Allah akan memberi balasan buruk kepada mereka yang berdusta. Apabila kedua-dua belah pihak melakukan sumpah laknat, mesti ada salah satunya benar dan salah satunya tidak benar. Allah menjanjikan balasan buruk kepada pihak yang tidak benar. 


Saya petik:

[SH] SHAH ALAM – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dicabar mengangkat sumpah laknat kerana menafikan kebenaran rakaman video aksi seks didakwa melibatkan pemimpin pembangkang.

Sedangkan, kedua-dua pemimpin itu mendakwa masih belum menonton video berkenaan.


Bekas Bendahari Agung Perkasa, Datuk Shuaib Lazim (gambar) berkata, selain dua pemimpin tertinggi Pas ini, beliau turut mencabar beberapa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) lain melakukan perkara sama dengan bersumpah mengatakan video itu fitnah.


Menurutnya, kebenaran video ini perlu kerana tindak-tanduk pemimpin pembangkang itu sudah melampaui batas dan rakyat perlu mengetahui wajahnya yang sebenar walaupun menyedari beliau boleh didakwa di mahkamah.


“Saya amat berpuas hati walaupun didakwa di mahkamah dan dipenjara sekalipun jika dapat membuktikan dialah pelakon dalam video itu.


“Saya amat yakin dialah pelakon video itu, jadi saya cabar Abdul Hadi dan Nik Aziz bersumpah dengan mengatakan video itu fitnah, saya juga mencabar pemimpin itu bersumpah menafikan dia dalam video tersebut,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.


Selain itu, Shuaib turut menolak dakwaan beberapa pihak yang menuduh beliau bersama dua lagi individu digelar ‘Datuk T’, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik mengedar bahan lucah.


Katanya, mereka hanya menunjukkan video tersebut kepada kira-kira 15 wartawan untuk melihat sendiri siapa pelakonnya kerana wartawan diketahui amat rapat dengan pemimpin-pemimpin negara.


“Kita hanya tunjuk kepada wartawan tertentu untuk mencari kebenaran, kita tidak edar video tersebut kepada awam.


“Jika benar tuduhan kami mahu edar video lucah tersebut, sudah lama kami boleh edarkan video tersebut tetapi kami tidak lakukannya,” katanya.


Sebelum ini, Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata siasatan rakaman video aksi seks itu mengikut Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah telah siap.


Acryl berkata laporan lengkap siasatan itu akan diserah kepada Pejabat Peguam Negara pada bila-bila masa dari sekarang untuk tindakan selanjutnya.

Comment (1)

Oh dia ni kah? Dia ni GILA banyak
tak perlu layan.
Biarkan dia dengan gilernye. Tak kesiankah tengok muka dia berserabut
macam tu?
Kalau si giler ni dilayan makin menjadi dia. Biorlah dia melalak
sendirian.
Ada guru dibelakang mengajor die
supaye berkeraeh kata video tu betul,
ye le kan nak kena dakwa. Guru dia tu aku tak kenal tapi aku tahu citenye gile lagi teruk. Dia hanya
4tahil je. 12 tahil lagi bari cukup
sekati. Aku tak berkawanlah pasal puak2 gile macammana nak buat kawan.
Orang giler je yang berkawan dengan puak0puak deme ni.

Lelaki ini cabar Nik Aziz, Hadi sumpah laknat
Khamis, April 21, 2011 | Author: Tuk Kiyai
Apabila kita melakukan sumpah laknat, Allah akan memberi balasan buruk kepada mereka yang berdusta. Apabila kedua-dua belah pihak melakukan sumpah laknat, mesti ada salah satunya benar dan salah satunya tidak benar. Allah menjanjikan balasan buruk kepada pihak yang tidak benar. 


Saya petik:

[SH] SHAH ALAM – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dicabar mengangkat sumpah laknat kerana menafikan kebenaran rakaman video aksi seks didakwa melibatkan pemimpin pembangkang.

Sedangkan, kedua-dua pemimpin itu mendakwa masih belum menonton video berkenaan.


Bekas Bendahari Agung Perkasa, Datuk Shuaib Lazim (gambar) berkata, selain dua pemimpin tertinggi Pas ini, beliau turut mencabar beberapa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) lain melakukan perkara sama dengan bersumpah mengatakan video itu fitnah.


Menurutnya, kebenaran video ini perlu kerana tindak-tanduk pemimpin pembangkang itu sudah melampaui batas dan rakyat perlu mengetahui wajahnya yang sebenar walaupun menyedari beliau boleh didakwa di mahkamah.


“Saya amat berpuas hati walaupun didakwa di mahkamah dan dipenjara sekalipun jika dapat membuktikan dialah pelakon dalam video itu.


“Saya amat yakin dialah pelakon video itu, jadi saya cabar Abdul Hadi dan Nik Aziz bersumpah dengan mengatakan video itu fitnah, saya juga mencabar pemimpin itu bersumpah menafikan dia dalam video tersebut,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.


Selain itu, Shuaib turut menolak dakwaan beberapa pihak yang menuduh beliau bersama dua lagi individu digelar ‘Datuk T’, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik mengedar bahan lucah.


Katanya, mereka hanya menunjukkan video tersebut kepada kira-kira 15 wartawan untuk melihat sendiri siapa pelakonnya kerana wartawan diketahui amat rapat dengan pemimpin-pemimpin negara.


“Kita hanya tunjuk kepada wartawan tertentu untuk mencari kebenaran, kita tidak edar video tersebut kepada awam.


“Jika benar tuduhan kami mahu edar video lucah tersebut, sudah lama kami boleh edarkan video tersebut tetapi kami tidak lakukannya,” katanya.


Sebelum ini, Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani berkata siasatan rakaman video aksi seks itu mengikut Akta Kanun Keseksaan kerana kesalahan mengedar bahan lucah telah siap.


Acryl berkata laporan lengkap siasatan itu akan diserah kepada Pejabat Peguam Negara pada bila-bila masa dari sekarang untuk tindakan selanjutnya.
This entry was posted on Khamis, April 21, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 komen:

On 21 April 2011 10:55 PTG , Rais Piatu berkata...

Oh dia ni kah? Dia ni GILA banyak
tak perlu layan.
Biarkan dia dengan gilernye. Tak kesiankah tengok muka dia berserabut
macam tu?
Kalau si giler ni dilayan makin menjadi dia. Biorlah dia melalak
sendirian.
Ada guru dibelakang mengajor die
supaye berkeraeh kata video tu betul,
ye le kan nak kena dakwa. Guru dia tu aku tak kenal tapi aku tahu citenye gile lagi teruk. Dia hanya
4tahil je. 12 tahil lagi bari cukup
sekati. Aku tak berkawanlah pasal puak2 gile macammana nak buat kawan.
Orang giler je yang berkawan dengan puak0puak deme ni.