Klik "LIKE" jika suka TUK KIYAI: ISU SEMASA

Klik "IKUT" untuk teman TUK KIYAI

Sembang & Pesanan

http://tokkiyai.freeshoutbox.net/

CERITA/BERITA TERKINI

Lihatlah WAJAH sebenar Pengarah Jaringan Melayu Malaysia, Farahhana yang samakan Nik Aziz dengan Ayah Pin

Label:

Cermin muka dulu sebelum kutuk ulama...

...keratan akhbar semalam. Klik di sini.

Low class la Pertubuhan Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) apabila Pengarahnya lagu nie.

dah rupe gaya perempuan simpanan pengikut ayah pin minah nie?

Tapi kalu korg bukak FB dia dah tukar gambar dia..semalam elok lagi gambar dia tak pakai tudung senyum2 kambing gitu..petang semalam nih dia dah tukar gambar pompuan arab....


...gambor-gambor seksi dah takde le... rugi le korg....wakakakakaka

Sumber: DPPWM


Berita Berkaitan:


Dosa samakan Nik Aziz, Ayah Pin: Harussani

[SH] SHAH ALAM – Tindakan seorang pemimpin kanan sebuah pertubuhan menyamakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan ketua ajaran sesat Ayah Pin, Ariffin Muhammad boleh membawa kepada dosa jika individu berkenaan tidak bertaubat dan memohon maaf kepada mereka yang terbabit.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, ini kerana, perbuatan menyamakan keperibadian seseorang dengan perwatakan individu lain yang bertentangan dengan personalitinya adalah berdosa dan hukumnya fasik.

"Dalam ayat 11, surah Al Hujarat, Allah SWT telah mengingatkan kita bahawa seseorang ditegah memanggil orang lain dengan gelaran buruk. Orang yang menggelar itu harus segera bertaubat kerana itu adalah perbuatan yang zalim," tegasnya.

Dalam isu yang membabitkan dua individu itu, Harussani berkata, perbezaan antara Nik Aziz de-ngan Ayah Pin adalah sa-ngat ketara kerana Nik Aziz adalah seorang ulama yang juga ahli politik berjawatan Menteri Besar sebuah negeri, manakala Ayah Pin ketua ajaran sesat yang mengaku dirinya tuhan serta diburu pihak berkuasa.

"Tidak boleh sama sekali mengata seseorang sampai begitu, mana boleh samakan Nik Aziz dengan Ayah Pin," katanya ketika diminta mengulas kenyataan Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Farahana Jamaludin.

Dalam kenyataannya disiarkan semalam, Farahana menyifatkan imej Nik Aziz boleh disamakan dengan Ayah Pin kerana menjadikan agama sebagai alat untuk menguasai pemikiran pengikutnya.

Beliau mendakwa, kedua-duanya mempunyai persamaan kerana mengaburi pemikiran pengikut untuk memuaskan nafsu masing-masing.

"Mereka boleh lakukan apa saja tanpa boleh ditegur kerana 'kesucian' mereka," katanya.

Comments (5)

salam tok..
kalau betullah dalam gambar tuh
makcik nih, sure punya
kena serang hendap dgn ceramah
terbaek punya..

cermin dia dah retak
itu pasal tak nampak muka sendiri..

Ulama adalah pewaris Nabi!
Betina sundal yang menghina ulama ni
Yahudi ke Syaitan??

Ni lah pompuan melayu belagak orang putih, kata melayu tapi belagak cakap omputih. Tapi bila nak berak tak tahu bahasa Inggris, lalu cakap mak nak berak. Makan belacan. Melayu sengal dan bodoh.

Elok kite perangi orang nih, bile orang x suke kepada pewaris nabi (ulama), tangkap dan humban dalam penjara kalau beliau masih lagi tidak moohon maaf atau bertaubat. Saya amat pelik umat akhir zaman sekarang nih terlalu berani untuk menghina orang seperti TGNA. Almaklumlah, Allah bayar cash sekarang nih, dia x tunggu mati atau kat akhirat esok. Wahai Farhana tunggu dan lihat la kehidupan awak nanti. Sedar la Allah berkuasa.

ala ayah di dulu mmg taik snooker kat karak ......sape yg x kenal jamalludin snooker smp anak kene dek ktu2 pun dia buat derk je

Cermin muka dulu sebelum kutuk ulama...

...keratan akhbar semalam. Klik di sini.

Low class la Pertubuhan Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) apabila Pengarahnya lagu nie.

dah rupe gaya perempuan simpanan pengikut ayah pin minah nie?

Tapi kalu korg bukak FB dia dah tukar gambar dia..semalam elok lagi gambar dia tak pakai tudung senyum2 kambing gitu..petang semalam nih dia dah tukar gambar pompuan arab....


...gambor-gambor seksi dah takde le... rugi le korg....wakakakakaka

Sumber: DPPWM


Berita Berkaitan:


Dosa samakan Nik Aziz, Ayah Pin: Harussani

[SH] SHAH ALAM – Tindakan seorang pemimpin kanan sebuah pertubuhan menyamakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan ketua ajaran sesat Ayah Pin, Ariffin Muhammad boleh membawa kepada dosa jika individu berkenaan tidak bertaubat dan memohon maaf kepada mereka yang terbabit.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, ini kerana, perbuatan menyamakan keperibadian seseorang dengan perwatakan individu lain yang bertentangan dengan personalitinya adalah berdosa dan hukumnya fasik.

"Dalam ayat 11, surah Al Hujarat, Allah SWT telah mengingatkan kita bahawa seseorang ditegah memanggil orang lain dengan gelaran buruk. Orang yang menggelar itu harus segera bertaubat kerana itu adalah perbuatan yang zalim," tegasnya.

Dalam isu yang membabitkan dua individu itu, Harussani berkata, perbezaan antara Nik Aziz de-ngan Ayah Pin adalah sa-ngat ketara kerana Nik Aziz adalah seorang ulama yang juga ahli politik berjawatan Menteri Besar sebuah negeri, manakala Ayah Pin ketua ajaran sesat yang mengaku dirinya tuhan serta diburu pihak berkuasa.

"Tidak boleh sama sekali mengata seseorang sampai begitu, mana boleh samakan Nik Aziz dengan Ayah Pin," katanya ketika diminta mengulas kenyataan Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Farahana Jamaludin.

Dalam kenyataannya disiarkan semalam, Farahana menyifatkan imej Nik Aziz boleh disamakan dengan Ayah Pin kerana menjadikan agama sebagai alat untuk menguasai pemikiran pengikutnya.

Beliau mendakwa, kedua-duanya mempunyai persamaan kerana mengaburi pemikiran pengikut untuk memuaskan nafsu masing-masing.

"Mereka boleh lakukan apa saja tanpa boleh ditegur kerana 'kesucian' mereka," katanya.

This entry was posted on Isnin, Mac 07, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 komen:

On 7 Mac 2011 4:46 PTG , Nur Misnan berkata...

salam tok..
kalau betullah dalam gambar tuh
makcik nih, sure punya
kena serang hendap dgn ceramah
terbaek punya..

cermin dia dah retak
itu pasal tak nampak muka sendiri..

 
On 19 April 2011 10:26 PG , BZ berkata...

Ulama adalah pewaris Nabi!
Betina sundal yang menghina ulama ni
Yahudi ke Syaitan??

 
On 17 Januari 2012 9:31 PG , Tanpa Nama berkata...

Ni lah pompuan melayu belagak orang putih, kata melayu tapi belagak cakap omputih. Tapi bila nak berak tak tahu bahasa Inggris, lalu cakap mak nak berak. Makan belacan. Melayu sengal dan bodoh.

 
On 14 Mac 2012 10:21 PG , Tanpa Nama berkata...

Elok kite perangi orang nih, bile orang x suke kepada pewaris nabi (ulama), tangkap dan humban dalam penjara kalau beliau masih lagi tidak moohon maaf atau bertaubat. Saya amat pelik umat akhir zaman sekarang nih terlalu berani untuk menghina orang seperti TGNA. Almaklumlah, Allah bayar cash sekarang nih, dia x tunggu mati atau kat akhirat esok. Wahai Farhana tunggu dan lihat la kehidupan awak nanti. Sedar la Allah berkuasa.

 
On 2 Disember 2012 11:14 PTG , Tanpa Nama berkata...

ala ayah di dulu mmg taik snooker kat karak ......sape yg x kenal jamalludin snooker smp anak kene dek ktu2 pun dia buat derk je